Hakukoneoptimointi (SEO) on kustannustehokas tapa yritykselle parantaa sähköistä näkyvyyttään Internetissä. Hakukoneoptimointi tarkoittaa verkkopalvelun sisällön, lähdekoodin ja ulkoisen suosion muokkaamista hakukoneystävälliseen muotoon. Hakukoneoptimointi on myös erittäin tehokas keino verkkopalvelun kävijämäärän kasvattamiseen. Jo pienellä hakukoneoptimoinnilla voidaan saada aikaan uskomattomia tuloksia.
Pitkälle vietynä hakukoneoptimoinnin keinoin on mahdollista päästä hakukoneiden tuloslistojen ensimmäisille sivulle tärkeimmillä avainsanoilla. Oikein optimoitu verkkopalvelu saa näkyvyyttä juuri niillä hakusanoilla, joilla verkkopalvelun kohderyhmään kuuluvat hakuja suorittavat. Tämä taas korreloi suoraan myynnin määrän kanssa! Hakukoneoptimointi ei tuota hetkessä tuloksia, vaan se on pitkäjänteinen prosessi, joka vaatii myös seurantaa ja sen pohjalta sopivaa reagointia.
Kaikki toimittamamme sovellukset ovat itsessään rakenteeltaan hyvin hakukoneystävällisiä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita samaa kuin hakukoneoptimointi eikä sitä, että hakukoneoptimointia ei tarvittaisi. Esimerkiksi jokaisella verkkokauppiaalla on omat parhaat kohderyhmät, tärkeimmät avainsanat ja parhaiten konversoivat tuotteet. Me autamme selvittämään nämä avaintekijät ja autamme tuottamaan sivuston sisällön sellaiseen muotoon, että hakukoneiden kautta sivustoosi löytää mahdollisimman moni potentiaalinen asiakas.
Jokainen toimenpide tulee mitata, sillä muuten edetään sokkona tai "mututuntumalta", joka ei koskaan johda parhaaseen lopputulokseen. Mittaamista ja kävijäseurantaa varten tarvitaan jokin web-analytiikkasovellus kuten esimerkiksi Google Analytics. Esittelemme sinulle eri vaihtoehdot ja asennamme sivustoosi haluamasi seurantaohjelman. Tarjoamme yhdessä partnereidemme kanssa kattavan raportoinnin seurantaohjelman keräämän datan pohjalta ja opastamme sinut itse seuraamaan oikeita mittareita ja tulkitsemaan oikein havaintoja.
Web-analytiikka ja kävijäseuranta on kaiken www-näkyvyyden kehittämisen perusta!